Englanninbulldoggifoorumi Foorumin päävalikko Englanninbulldoggifoorumi
Keskustelua englanninbulldoggeista.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

bulli pois sängystä

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Englanninbulldoggifoorumi Foorumin päävalikko -> Harrastukset ja koulutus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
urho07

LähetäLähetetty: Ti Tam 05, 2010 10:57 pm    Viestin aihe: bulli pois sängystä Vastaa lainaamalla viestiä

eli näin lyhyesti kirjoitettuna...

meillä on tullut johtajuusongelmaa. bullille tullaan aloittamaan jääkausi ja samalla myös opetamme koiran pois sängystä. urho on pennusta asti nukkunut sängyssä, joten helppoa siitä ei tule niin minun kuin urhon kannalta Sad kuitenkin sekin vaikuttaa tähän johtajuuskiistaan..
eräässä koirien koulutusohjelmassa oli samanlainen ongelma ja siinä koira laitettiin häkkiin yöksi, jossa sillä oli peti. mietin samaa meille, kun olisi helpoin tapa varmaankin (voi sitä vinkumista mitä tulee olemaan!), mutta ihmetyttää se, että silloinhan koira ei halutessaan pääse juomaan...? kun meillä urho ainakin juo öisinkin, joten tuo ei tuntuisi oikealta. mikään sänky ei ole koskaan toiminut urhon kanssa kun aina tuhoaa/pissaa... Rolling Eyes

siksikin häkki voisi olla aika hyvä vaihtoehto, kun sinne voisi laittaa tyynyjä/huopia ja koiran opittua voisi oven jättää auki. mitä luulette?

onko muita ehdotuksia? mikään kieltäminen tms ei meillä nyt toimi. porttia mietittiin kanssa varteen otettavana vaihtoehtona, mutta urho tosiaan tuhoaa sitten petinsä ja muutenkin tekisi pahaa tosi paljon nyt, kun on tämä jääkausi tulossa ja muutenkin protestoi pahanteolla jossei saa mitä tahtoo. *huoh*

tuo häkki varmaan toimisi, mutta vähän silti epäilyttää.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
anne

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 10:08 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nukutteko makkarin ovi auki? Jos nukutte niin esim. koiraportti makkarin ulkopuolelle. Hakee sitten itse nukkumapaikkansa ellei ole jotain paikkaa missä lepäilee muiden hereillä ollessa.
Jos se pissaa omat petinsä niin kai se sitten pissaa sinne häkkiinkin?

Kääpiövillis Veera , nuku rauhassa..
23.2.96- 2.11.07 Lansu mummumme, olit terästä loppuun asti..

*Sinä annat koirallesi vain osan ajastasi, koirasi antaa sinulle kaiken aikansa*
Takaisin alkuun
anne

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 10:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuhoamisen huomioon ottaen niin kaikki mahdolliset pois.
Meillä koissut nukkuu yöt "omassa huoneessa" ovikin on auki, mutta ovat vaan sen oppineet kun aluksi aina iltaisin pyysi sinne menemään omalle sohvalle.

*Sinä annat koirallesi vain osan ajastasi, koirasi antaa sinulle kaiken aikansa*
Takaisin alkuun
annchristin

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 11:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meille tullessaan Pulska oli tottunut nukkumaan sängyssä Sad. Itse en siihen halunnut ryhtyä, joten ensitöikseni ostin ison ja pehmeän koiranpedin. Häkki voisi varmaankin korvata pedin, pitämällä luukun auki. Joku käytetty tutun tuoksuinen vaate voi helpottaa erossa oloa. Vein Pulskan sinne iltaisin ja laitoin meidän kaikkien muiden makkarien ovet kiinni. Pääsee siis keittiöön ja olohuoneeseen yöaikaan, jos haluaa. Käykin juomassa toisinaan. Tyytyi osaansa tosi nopeasti Very Happy . Alussa tietysti tepasteli paljon ympäriinsä ja käveli päin ovia Confused . Päivisin ei pedissään pahemmin käy.
urho07

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 3:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Alussa tietysti tepasteli paljon ympäriinsä ja käveli päin ovia" Laughing raukka... Smile

joo sitä porttia ollaan kanssa mietitty tuohon makuuhuoneen ovelle. meillä on kyllä ovikin, mutta ajattelin sen olevan ehkä kuitenkin mukavempi että näkee meidät niin ei niin paljon välttämättä vingu. toisekseen meidän makuuhuoneessa on pystymuuri ja talvella ovea ei voi pitää kiinni, sillä muuten makuuhuoneeseen läkähtyy jos on ollut tulella illalla Rolling Eyes

nyt taas olen enemmän kallistunut tohon porttiin... vaihdan mielipidettäni kokoajan kumpi olisi parempi. ehkä tilaan sen portin kun ei ne paljon maksa ja jos ei ole hyvä, niin kokeilen sitä häkkiäkin, kun tutulla olisi myydäkin sellainen aika halvalla.

tosta pahanteosta, niin urho ei yleensä tee pahaa, mutta jos on suuttunut jostain saattaa järsiä ihan mitä vaan. pitäisi ottaa koko talo pois listoja ja seiniä ja huonekaluja myöten jos sitä ehkäisisi Confused olen kyllä pentuna käyttänyt sille sitä pahanhajuista karkote-sumutetta joita ruiskuttelin joihinkin huonekaluihin.. voisi olla hyvä nytkin. ei tosiaan ole sellainen pahantekijä (enää...pentuna oli!), mutta esim. muutama päivä takaperin kun laitoin kaikki lelut jäähylle se alkoi järsiä meidän huonekalua, mitä ei ole sitten pentuajan.. ei siis yleensä käyttäydy näin mutta käytös on muuttunut viime aikoina emmekä tiedä mistä se johtuu.. ainoa muuttunut elämäntilanne on, että jäin töistä pois eli olen päivät nyt kotona ja olen raskaana 4. kuulla (mitä urho ei ehkä edes ymmärrä?)

on alkanut pissailla välillä lattialle (ei ole tulehdus kuten yleensä), vinkuu ja haukkuu ikään kuin komentaen lähes kokoajan lelujen kanssa vieressä (siksi otin lelut jäähylle), haukkuu kokoajan jokaiselle pienellekin äänelle eikä tottele kun kieltää (yleensä tottelee), eikä muutenkaan tunnu tottelevan enää mitään.

ollaan siis tosi paljon aina urhon kanssa. päivittäin jutellaan sille ja sohvalla pyydetään se meidän viereen, leikitään sen kanssa tosi paljon ja rapsutetaan sitä. olen alkanut uskoa, että annamme sille liikaa huomiota ja tämä mun kotiin jääminen on saanut sen vielä enemmän innostumaan. nolona täytyy myöntää, että urho on kyllä joissakin asiassa pomottanut meitä, esim. rapsutamme aina kun se haluaa, annamme paljon herkkuja, leikimme aina kun se pyytää jne jne... eli vika on täysin meissä kyllä. Embarassed

olen ollut sen jääkauden kannalla, mutta nyt olen alkanut epäröidä sitäkin. mietin että parantaisiko se jo meidän ihmiisten johtaja-asemaa jos emme päästä urhoa enää kanssamme sänkyyn, rajoitamme leluja (niitä on niin paljon), emme enää juttele sille niin paljon (näin arvostaisi käskyjä enemmän) ja alamme antaa herkkuja vain silloin kun on totellut meitä (ei enää huvin vuoksi)...

joskus luin tosta sänkyhommasta niin, että koira tuntee kuuluvansa laumaan kun nukkuu ihmisten kanssa. siksi ajattelin että se saattaisi auttaa.

no... nyt kun eksyin jo näin paljon aiheesta ja tästä tulikin vuodatus, niin voin varmaan kysyä samaan palstaan sitäkin, että onko teillä monella nahkasohva? siis niin että bulli pääsee siihen. meillä kangassohva ja karvoja pääsee niin paljon että ajattelin nahkasohvaa kätevämmäksi, mutta joku epäili bullin kynsien tekevän reikiä tms tuhoa nahkaan.
Takaisin alkuun
annchristin

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 3:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän Pulska oli tottunut myös olemaan aina sohvalla. Emme halunneet sitäkään tapaa säilyttää. Aina kun yritti tulla, niin komennettiin heti alas. Ei siihenkään kauaa mennyt, kun asia meni perille. Meillä on kangassohva, johon koiralla ei siis ole mitään asiaa. Nyt myöhemmin olemme lipsuneet sen verran, että nahkanojatuoli on pyhitetty koiralle. Olen laittanut istuinosaan viltin lämmikkeeksi.
Jos olet jonkun asian päättänyt, niin siitä ei voi kertaakaan lipsua. Tottakai koira protestoi menetettyjä etujaan. Oletko kokeillut sitä, että huomioit koiran vain kun se toimii oikein. Jätät pahanteot huomiotta. Meillä useimmin herkut on palkkio jostakin, harvoin muuten vaan annettuna.
Teillä on onneksi vielä aikaa vauvan syntymään. Vähän enemmän rajoja koiralle, niin on helpompi sitten vauvankin kanssa Very Happy . Tärkeää on myös se, että mies toimii samoin.
urho07

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 4:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuo olisi kyllä mahtavaa, kun saisi urhon pois myös sohvalta. toisaalta en millään raaskisi, kun on sellainen sohvaperuna, että aina makaa sohvalla (nytkin Smile) ja tuntuu pahalta senkin takia, kun itse olemme sen opettanut sohvalle Sad toisaalta nyt kun vauva tulee, on vaarana että urho hyppäisi vauvan päälle esim. vaippaa sohvalla vaihdettaessa, kun ei aina meitäkään varo vaan hyppää sen kummemmin ajattelematta...

tuntuu hirveän vaikealta, kun vaikka urhokin on kamalan lapsirakas, ei se sovi yhtään lapsiperheeseen. yhtäkkiä olisikin aivan hirveästi opetettavaa sille ja pelkään myös sitäkin, että huomaamattani jätän urhon huomioimattta ja pian sillä ei ole kuin kieltoja ja rajoja Sad se on kuitenkin ollut mun vauva melkein 3 vuotta ihan yksinoikeudella <3

lohduttaudun hirveästi tällä palstalla, koska täältä saa mielestäni aika hyvin ymmärrystä meidän tilanteeseen, kun muutkin tietävät millaista elämä bulldogin kanssa on Smile tahdon minimoida jo etukäteen sen mahdollisuuden, että joutuisi urhosta luopumaan. siksi täällä kyselen mielipiteitä niin paljon, että voisin kouluttaa urhon oikein ennen vauvan tuloa.

sohvalle hyppäämisen tietäisin saavani pois helposti suihkupullolla, sillä se tehosi hyvin ainakin pentuna. toisaalta sotii vaan itseäni vastaan "rangaista" koiraa siitä, mitä se ennenkin sai tehdä.

kuinkahan se toimii kylässä, eli jos urho ei kotona hypi sohvalle, mutta kylässä toinen koira saa mennä, niin kiellämmekö urhoa menemästä vai päästämmekö siellä sohvalle? mitä mieltä olette?

entäs kun me olemme pois kotoa, niin makkariinhan on portti kiinni, mutta pitäisikö olohuoneenkin ovi laittaa kiinni niin ettei urho sinne pääse?
kuinka tuon makuuhuoneen kanssa, yrittäisittekö te silti tarjota urholle omaa petiä vai annanko sen etsiä jostain itse nukkumapaikan?

olen ajatellut ostaa turvaportin yhteen huoneeseen, mistä tulee vauvan "leikkihuone". oikeastaan se on nyt meidän makuuhuone ja ostamme siis portin siihen ettei urho pääse sänkyyn, mutta kun yläkerran remontti on valmis muutamme makkarin sinne ja yläkertaan emme urhoa aio päästää ollenkaan, ensinnäkin koska siellä on vain makuuhuoneet ja toiseksi, koska urho on huono rappusisa ja voisi tippua. muutettuamme ylös jää alakerran vanha makuuhuone leikkihuoneeksi mihin urho ei pääse, sillä siellä tahdon lelujen pysyvän ehjinä ja vauvan voivan olla lattialla ilman kouralista karvoja bodyssa.
Takaisin alkuun
urho07

LähetäLähetetty: To Tam 07, 2010 4:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitäisi varmaan muuttaa tuota otsikkoa, kun eksyin taas kyselemään kaikkeen neuvoja Laughing mutta en osaa... *pahoittelee*
Takaisin alkuun
anne

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 10:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän koirat eivät saa mennä olkkarissa nahkasohville, heillä on yksi sohva toisessa huoneessa johon saavat mennä. Tietävät sen. Vanhempieni luona saavat mennä sohville ja senkin tietävät.

Ettekö saisi Urholle vaikka omaa nojatuolia, kuten Pulskalla. Kun hyppää teidän viereen sohvalle käskette alas ja "ohjaatte" omalle nojatuolille. Et luultavasti tarvitse mitään suihkepulloja vaan pitkäjänteisyyttä, mutta teillähän on hyvin aikaa vielä Smile

Luulen, että teidän pitää ottaa käyttöön hieman enemmän kuria.
Urho on ehkä ollut sinun "vauvasi" ja olet lipsunut sen kanssa.
Juuri kaikki huomionhaku leluilla ja komentelu vaikuttaisi siltä. Eli älä huomioi näitä komenteluja vaan jatka hommiasi, joita silloin teet.

Haukkuuko joka ääntä myös silloin kun miehesi on kotona? Jos ei niin tuo haukkuminen voi olla ihan sitä, että kokee herkempää puolustus tarvetta kun lauma on "hajalla".

Takaisin alkuun
urho07

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 12:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ajattelin aivan samaa, että ollaan vähän lellitty pilalle ja nyt pitää ruveta panostamaan noihin kuriin ja sääntöihin. meillä on kyllä yksi sohva jossa urho nukkuu päivisin aina välillä, eikä haittaisi yhtään vaikka siinä jatkaisikin makaamista, on jo niin pilalla muutenkin karvoista ja urhon "touhutipoista" (minkä takia haluaisin myös nahkasohvan, helppo pyyhkiä kaikki epäilyttävät tipat pois) Laughing tosin sohva on meillä takkahuoneessa, ei olohuoneessa ja olohuoneeseen ei taida kyllä muita mahtua..

haukkuminen on sellaista turhanpäiväistä. alkaa usein sitten kun mies tulee myös kotiin ja urho on koko illan "innoissaan". päivisinhän vaan nukkuu vaikka minä oonkin kotona. kyttää välillä ikkunasta ulos ja haukkuu, juoksee pitkin kämppää ja haukkuu, istuu ovella ja haukkuu.... tuntuu että se on vähän sellaista ajankulua ja yleensä on aina lopettanut kun on ärähtänyt, mutta nyt ei enää edes lopeta. Rolling Eyes

ensi viikolla aion hakea sen turvaportin. löysin halvalla eräästä liikkeestä 29€ ja saadaan sitten aloittaa tuo kurinpito. ajattelin odottaa siihen, että voidaan aloittaa kaikki yhtäaikaa niin ehkä sekin vähän "shokeeraisi" koiraa ja tajuaisi että nyt on menty liian pitkälle. eli ensin tulee kielto makkariin ja sohville, huomiota ei enää anneta sen pyytäessä, enää ei puhuta sille turhia asioita niin paljon ja hyväskää saa vaan hyvästä tottelemisesta.
tämän jälkeen yritän tosissani karsia sen vieraiden päälle hyppimisen pois (olen kirjoittanut siitäkin tänne otsikolla "koulutusapua kaivataan"). se on mulle sellainen mitä stressaan tosi kovaa, koska harvoin mulle tulee sellaista tilannetta koiran kanssa etten oikeasti tiedä miten sen saisi pois. yleensä kun elämässäni koko elämän on koiria ollut, olen osannut kuitenkin kouluttaa ne suht. hyvin ja jossen ole osannut olen hakenut tietoa muualta, mutta nyt tuntuu ettei mikään keino auta Sad ja tuo on ehkä se kaikista ärsyttävin asia urhossa. Evil or Very Mad mutta keskityn siihen pelkästään yksinään sitten kun olen nuo muut hoitanut kuntoon. meillä käy välimatkan takia niin harvoin vieraita, että sekin vaikeuttaa asiaa. sisko asuu suht. lähellä, mutta ei tahdo meille tulla juurikin urhon takia. hän on itse allerginen ja myöskin hänellä on 3-vuotias ja puolivuotias lapsi ja tuo urhon hyppiminen on tosi vaarallista joten olemme joutuneet aina laittamaan toiseen huoneeseen... (mikä ei juuri tuossa ole ollut urhon kannalta kovin hyödyllistä)

*huokaus* näitä ongelmia Smile
Takaisin alkuun
annchristin

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 12:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosta takkahuoneen sohvasta vois varmaankin saada hyvän nukkumapaikan öiksi. Viet sinne iltaisin, kun menette nukkumaan.

Jotkut koirat tykkäävät säkkituoleista. Voisiko sellaista ajatella olohuoneeseen, niin saisi koira olla kanssanne samassa tilassa. Aina kun yrittää sohvalle, niin ehdotatte säkkituolia. Sen saa helposti siirrettyä pois esim. vieraiden saapuessa.

Meillä on myös Pulska oppinut, että anoppilassa saa mennä sohvalle ja kotona ei.
Tiina

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 2:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä Rapu nukkui kiltisti omassa nojatuolissaan sängyn vieressä pari ensimmäistä vuottaan, kunnes otin koirat sänkyyn lohduttamaan Ronja-koiran kuoltua. Sängyssä ne nukkuivat sitten monta vuotta ja sinne totuttuaan ei niitä meinannut saada sieltä enää pois. Vaikka ne iltaisin hereillä ollessaan tuuppi sängystä alas niin sieltä ne löytyi kuitenkin aamulla. Rapu odotti niin kauan, että ihmiset nukahti ja hiipi sitten takaisin sänkyyn.

Isännän ja koiran käytöskoulu -ohjelmassa oli tästäkin vastaava hauska esimerkki, kun bokseri Zulu hiipi sänkyyn isäntäväen nukkuessa ja kömpi sieltä vielä alaskin ennen isäntäväen heräämistä, niin että omistajat autuaan tietämättöminä yöllisistä tapahtumista olivat tyytyväisiä opetettuaan koiran pois sängystä, kunnes videomateriaali paljasti karun todellisuuden Laughing

Meillä sängystä poistuminen sujuikin luontevasti muuton yhteydessä. Uudessa kodissa koiria ei päästetty makuuhuoneeseen enää ollenkaan ja makuuhuoneen ovelle hankittiin portti ja viereiseen huoneeseen koirille oma sänky, jossa nukkuvat yönsä kiltisti keskenään.

Hienoa, että aloitatte jo ajoissa koulutuksen vauvan tuloa varten.
Toivottavasti saatte tuloksia aikaan ja pahat tavat kitkettyä pois.
Mörökölli

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 8:53 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä Mörkö ei ole koskaan nukkunut sängyssä. Ainoastaan silloin kun lopetin yövuorot, otin koiran viereen. Se tiesi sen, että silloin saa tulla viekkuun. Mörkö nukkuu alakerran sohvilla ja omassa petissään. Ei se edes pyri öisin yläkertaan. Se suostuu myös pois sohvilta jos on vieraita yms. Onneksi ei otettu silloin pentuna sänkyyn.. Tsemppiä koulutukseen Very Happy
Takaisin alkuun
urho07

LähetäLähetetty: Pe Tam 08, 2010 8:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä ei säkkituoli varmaan toimi, kun ainakin pentuna urho kyllä tykkäsi siitä, mutta säkkituoli hajosi nopeasti kynsien yms takia (ja sekös kivaa oli, kun tuli pieni reikä ja hoksattiin että sisällä on kivaa täytettä!!!) tosin säkkituoli oli keinonahkaa, kankaisen kestävyydestä en tiedä...

voin niin kuvitella urhostakin jotain vastaavaa, että yöllä hiippailisi sänkyyn salaa ja aamulla äkkiä muina miehinä pois Laughing

mitenkäs tosiaan toimisi sitten olohuoneen kanssa, laittaisiko olkkarin oven kiinni yöksi/poissaoloajaksi vai miten? onkohan se tarpeellista enää sitten kun koira on oppinut...

mä pelkään vähän sitäkin, kun itse olin pienenä koirille allerginen mutta allergia "hävisi". ensimmäisen koiran otimme kotiin kun olin n. 13-vuotias ja sen jälkeen kodissa aina ollut koira eikä mitään ongelmaa. kuitenkin raskauden myötä olen huomannut hieman saavani taas oireita, mutta onneksi ainakin vielä ne ovat aivan siedettäviä. kuitenkin tahdon senkin takia ottaa urhon pois sängystä ja sohvilta ja myöskin siksi että jos vauva on perinyt allergiani Crying or Very sad mutta neuvolassa oltiin ainakin sitä mieltä, että mun oireet saattaa hyvinkin kadota raskauden myötä ja allergialääkkeitäkin voi syödä jos pahemmaksi menee. vauvaa ei kannata tässä vaiheessa vielä murehtia Smile
Takaisin alkuun
Mörökölli

LähetäLähetetty: La Tam 09, 2010 10:32 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Me nukutaan makkarin ovet auki, mutta alakerran portti on kiinni, ihan varmuuden vuoksi. Tyttö nukkuu toisessa makkarissa, enkä halua koiraa sinne.. En usko, että vauva allergisoituu, kun teillä on koira. Mörkö sai heti tutkia ja mm. nuolla vauvan naaman, kun tultiin kotiin. Välillä noi kaverukset köllöttelee samalla sohvalla Laughing Mörkö oli kans meidän vauva yksinoikeudella yli 2,5 vuotta. Hyvin se on sopetunut ensin vauvaan ja nyt touhuavaan taaperoon. Mä mietin aikoinaan ihan noita samoja asioita, mutta hyvin se meni. Mörköllä oli aluksi vähän oma paikka ja asema hukassa, mutta nyt on sopeutunut hyvin. Bullit on niin perus kilttejä ja lapsirakkaita Laughing Vähemmän se saa huomiota nykyään, mutta yritetään kuitenkin antaa sille ihan omaa aikaa ja vain Mörkölle yksin.. Me ei viitsitty opettaa pois sohvilta, kun on niillä aina saanut olla. Vaati vaan silmät selkään itselle, kun jätti vauvaa pienenä sohvalle. Äkkiä Mörkö ymmärsi, ettei saa hypätä, kun pieni sohvalla. Kyllä se muutaman kerran niin teki, mutta aika varovainen se kuitenkin on. Kaipa nuo tajuaa, että on kyseessä pieni vauva Smile Mä uskon, että sopeutuu hyvin!! Luulot vaan pois heti alkuun, niin kyllä se siitä Laughing
Takaisin alkuun
anne

LähetäLähetetty: Ma Tam 11, 2010 10:03 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saisitko takkahuoneeseen laitettua myös turvaportin? Jos opetatte tosiaan olemaan yöt siellä. Saisi nukkua sohvalla ja olisi se oma paikka.
Koissut oppii sen nopeaa. Meillä ei tosiaan tarvi sanoa kuin "nukkumaan" niin johan koissut siirtyy toiseen huoneeseen.

Takaisin alkuun
Ruttuturpa

LähetäLähetetty: Ti Maa 09, 2010 9:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä myös koirat nukkuivat sängyssä ja sänky alkoi käydä ahtaaksi, kun koirat pikkihiljaa valloittivat koko sängyn, eikä enää itse mahduttu nukkumaan...
Silloin hommasin makuuhuoneisiin, turvaportit ja koirat eivät saa mennä koskaan enää makuhuoneisiin, portit ovat yötä päivää kiinni.
Aluksi koirat itkivät portin takana muutaman yön. Sinnikkyytemme palkittiin ja koirat nukkuvat levollisesti nykyään vierivieren lattialla tai sohvalla Wink
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Englanninbulldoggifoorumi Foorumin päävalikko -> Harrastukset ja koulutus Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa